Doručení ZDARMA prostřednictvím PPL pro objednávky nad 3000 Kč
×
Už jako malý kluk jsem snil že se tam jednou podívám. Kam? Na Lac de Saint Cassien.

Klukovský sen který sem si musel splnit. Když se toto legendární jezero začalo objevovat ve všech možných časopisech chytal jsem ještě na kolínka ve strouhance a nevěřil vlastním očím jaké obří ryby se dají ulovit na onom jezeře. Když Kevin Ellys ulovil prvního kapra nad 30kg nemohl jsem uvěřit že je to prostě možné. Postupem času jsem stále více a více sledoval vývoj na bájném Cassienu. Doby kdy tam jako první Čech stanul Jarda Těšínsky začali se české média plnit úlovky které v Čechách neměli obdoby. Vždy jsem strašně záviděl klukům kteří zde lovili, záviděl jsem i těm kteří odjeli po několika denním rybaření z prázdou,alespoň tam byli mohli nasávat tu atmosféru. Věděl jsem že jednou přijde čas kdy se Cass taky podívám, jen to trvalo několik let déle než jsem si představoval.

Loni jsem s Jardou několikrát o Cassu debatoval, vyzvídal a hltal jeho vyprávění které se táhnou právě do doby kdy jako první Čech stanul na legendárním moste. Jeho vyprávění vás pohltí tak jako by jste tam byli sním. Je to přeci jenom 20let zkušeností které postupem času sbíral a zúročoval prii lovení cassienskych pokladů. Letos na závodech padla řeč opět na Cassien ale tentokrát se to lyšilo.Tohle už nebylo pouhé vyprávění tohle už bylo plánování výpravy. Ještě teď mám husí kůži když si vzpomenu když mi Jarda řekl že v létě vyrazíme na několik dní zavzpomínat přímo do místa dění. Byl jsem opravdu šťastný nejen že se podívám tak kde to všechno začalo ale pojedu tam ještě s člověkem který tam prožil půl života. Od té chvíle jsem nedokázal myslet na nic jiného než na to abych už tam byl.

Čas rychle utíkal a den D se blížil. Bylo na čase vše poskládat do auta a vyrazit na dlouhou cestu na Jih Francie. Cesta ubíhala poměrně rychle tak jak jsem přesně doufal aby to bylo. Při překročení francouzských hranic jsem nedokázal pořádně ani dýchat, věděl jsem že ještě pár kilometrů a budeme přejíždět Cassienský most. Neskutečná podívaná, opravdu je to nádherné přesně tak jsem si Cassien vysnil. Stál jsem na mostě a jen tak tupě zíral do dálky.Nesjutěčný pocit tohle, splněný sen.

Bohužel se během let podmínky k lovu rapidně změnili museli jsme si zajet do kempu zařídit ubytování jelikož se zde loví pouze od východu slunce do západu. Poté musíte od vody odjet. Ale na to všechno jsme připraveni jedeme opravdu na lehko, dva malé čluny které se nám vejdou do transportéru nafouklé,motory,krmení a pár nezbytností které k lovu potřebujem. Spaní máme zařízené, povolenky taky je čas vtvořit si zázemí v kempu kam se budeme každou noc vracet, připravit porci krmení na ráno a jít dospat spánkový deficit po dlouhé cestě. Samozřejmě jsem nemohl usnout moje hlava už byla o pár km jinde, neustále jsem si přemítal v hlavě místa které bych chtěl navštívit. Měli jsme v plánu lovit každý den na jiném místě projíždět právě ty místa kde Jarda rybařil, kde toho tolik zažil. Konečně jeho vyprávění dostane tu pravou tvář. Usnout se mi daří jen díky silné únavě, nespal jsem dlouho budí nás poměrně horké počasí který letošní léto ve francii panuje. Bylo na čase vyrazit vstříc Cassienské pohádce. Cestou k jezeru jsme si strašně přál abychom udělali záběr hned první den ale bylo mi jasné že to nebude vůbec jednoduché. Vysoké teploty které lezli přes 35 stupňů a ještě k tomu pouze dění lov nejsou úplně ideální podmínky pro lov kaprů. První naložení člunů nám zabírá jen několik minut, mě to tedy přišlo nekonečné ale ve výsledku jsme byli po 15 minutách na vodě a mířili na naše první místo. Nepopsatelný pocit brázdit vody právě tady, můj se splnil ať to dopadne jakkoliv. Po ujetí několika stovek metrů vidím Jardu jak míří ke břehu, máme vybráno. Místo kde Jarda rybařil několikrát je volné a vypadá velice slibně. První šok pro mě přišel když jsem vyvážel první prut a echolot mi ukazoval několik metrů od břehu hloubku kolem 18m.Nějak jsem tomu nemohl uvěřit tohle je vážně dobré místo? Jarda slova byla stručná ,,Nebude mekej, jsi na Cassu,, No dobře volím rozmístění prutu kolem břehu od hloubky kolem 6m do zmíněných 18m a doufám v první záběr. Čas si krátím vyzvídáním a posloucháním historek z toho místa ,to mě dostávalo do pohody a užíval jsem si první den maximum. Samozřejmě nechyběla ukázka kaprů které tu v minulosti Jarda ulovil, byli to ryby přes 20kg nádhera, prostě nádhera.

Hodiny se otáčeli nějak moc rychle a náš den se pomalu blížil ke konci, neustále jsem doufal že ze zapadajícím sluncem se poprvé otočí cívka našeho navijáku ale bohužel nic nestalo. Slunce už pomalu mizelo za obzorem je čas to rychle pobalit a vyrazit k auto v žádném případě jsme nechtěli riskovat že nás místní stráž chytí porušovat jejich pravidla hned první den. Vše naskládat do auta vyrazit do kempu, tam připravit krmení na další den a jít spát. Tohle bude náročné. Celý den na slunci byl unavujíc takže usnout není problém. Ráno nikam nechvátáme máme zprávy že se zde kapři loví vždy až kolem poledne a večer. Klidu se vyspíme, najíme a vyrazíme k vodě. Naložení člunů nám jde lépe, už víme co a jak. Na vodě jsme během pár minut. Dnešní den lovíme opět na jiném místě je to zas něco nového a to se mi na tom strašně líbí. Montáže už Beze strachu vyvážím do hloubek a věřím že to přijde. Den stejný jako včera poslechl jsem si historky od Jardy, opět jsme do nich vžil jako bych tu byl už tenkrát. Na jezeře se pohybuje strašné moc šlapadla a jiných plavidel ze kterých neustále vyskakují lidé kteří si sem přijeli užívat dovolenou. Překvapilo mi jaký je zde ruch, ale bylo mis jasné že rybám to určité nebude vadit.

Bohužel ani dnes žádný záběr nepovedlo udělat. Kde ti kapři mohou být jediný kdo kmán dorazil byli 3 urostlí chlapíci na silném motorovém člunů s nášivkami rybářská stráž. Opravdu ostří hoši střeží místní poklady. Při kontrole povolenek se zeptali na jediné ,,Pravidla znáte?,, samozřejmě že ano. Poděkovali a odjeli. Tím skočil náš druhý den. Opět stejná rutina,naložit,připravit krmení,vyspat se a ráno k vodě.Vtohle vedru je to vážně strašné. Další ráno volíme místo abychom se alespoň trochu schovali do stínu, to se nám povedlo a nejet to. Konečně se ozval můj hlásič. U pruty sem rychlostí blesku a na plné obrátky motoru mířím za rybou. Napětí by se dalo krájet jen ten správný odpor tak nějak chyběl, byl to můj první pleskáč s Cassu.

Říkám kde jsou cejni, tak budou kapři. No nějak se to nepovedlo po kaprech se ani památky a let pro pleskáče jsem vyjel ještě třikrát. No nic máme za sebou další den bude na čase vymyslet jak na ně. Ráno jsme si hodně přispali takže k vody se dostáváme až kolem 10h ranní ale vážně není kam chvátat. Volíme místo které není daleko od auta ale je mezi dvou má velkýma zátokama.Dno se zde svažuje poměrně pomalu až do 15m na hloubce kolem 7m je spousta trávy. Tady to vypadá honě zajímavě, pruty jsou rozvožení a nezbývá než čekat. Dneska jsem si sebou přibalil i plavky na koupání takže jsem vypadal spíš jako dovolenkář než rybář. Odpoledne ale Jarda dostává krásnou táhlou jízdu od trav, je to tady našli jsme je.Pozuruji Jardu jak míří k místu kde měl položenou montáž, prut se ohýbá do maximální akce, ale něco je špatně bubliny kolem lodě nevěstí nic dobrého je to kočka.Sakra proč zrovna ty jsi to sežrala. No nic, Jarda u lodi pouští sumce odhadem 170cm.Tak nějak jsem si v hlavě říkal že by asi nevadil, jen tak si potahat. Neboj on přijde slyším od Jardy. Polehávám na lehátky a pozoruji pruty, vtom se to rozhrčelo takovým stylem že jsem skoro upadl z lehátka. Je to tam, tohle není cejn teda spon vtok doufám. V mžiku jsem nad rybou, silný tah a bubliny mě vyvádí trošku z míry. No nic chtěl jsem tě tak tě mám. Zdolávání si opravdu užívám výpady sumců na 3lb prut jsou opravdu famozní.Po několika minutovém přetahování nám oběma dochází síly a u hladiny se vynoří krásný slizou odhadem kolem 130cm.Opatrně ho odháčkuji poděkuju za parádní přetahovanou a sumec mizí v hloubce podemnou. Sice to nebyl kapr ale byl jsem rád že konečně dorazila vytoužená akce. Bohužel to byla na další dva dny poslední akce. Měsíc je dnes v uplnu dnes je magická noc, škoda že nemůžeme u vody zůstat ale vysoké pokuty za to opravdu nestojí. Dnešní den strávíme na místě kde jsme lovili úplně první den je nejblíže k našemu autu a mi tak budeme moct zůstat opravdu do poslední minuty. Den jako každý jiny dopoledne se koupeme a užíváme si sluníčka a doufáme ve skrytu duše že to dnes přijde. Sluníčko pomalu ubírá na intenzitě teplota se blíží k hranci kdy se dá normálně fumgovat.Sedíme a pozorujeme vodní hladinu. Je jak zrcadlo, ani koupáči už zde nejsou to je přesně ta pravá chvíle. Jako ze snad se ozve krátce můj signalizátor, popadnu prut a vyrážím za rybou aniž bych tušil co je na jejím konci. Tah je jiný tohle nevypadá na fousáče,po pár minutách vidím pod lodi se blýsknout tělo lysce, bože můj je to kapr prosím ať se nevyřízne. Dlouho jsem se tak nebál abych rybu neztratil. Na první dobrou navádím kapra do podběráku a podlamují se mi kolena. Je to nádherný starý lysec, není to žádný obr ale je moje to můj splněný sen s CASSIENU. Chvíle které jsem zažíval byli nádherné nic to nemohlo pokazit prostě nic. Miluji to! Při pouštění kapra slyším jednou pípnout Jardův pří poslech samozřejmě jsme oba ztuhli co se bude dít dál. Jsou tam? Kokáme na sebe a čekáme jestli se rozjede.ROZJEL!Po pár minutách vydím Jardu jak natahuje podběrák,to není sumec tohle je další poklad.Netrpělive ho očekám u břehu a s napětím pozoruji co mi to veze ukázat. Nádherný doslova zlatý šupináč, prostě úžasné po tolika dnech to konečně přišlo. Jsem šťastný i za něj. Pruty rychle zavážíme zpět na místo a doufáme co bude dál, máme poslední hodinu a pak musíme pryč, dnes věříme že by to byla naše noc. Ale bohužel jsme v cizí zemi je třeba dodržovat pravidla. Cestou k autu myslím na jediné, na můj klukovský sen který jsme si dnes splnil. Bylo mi úplně jedno jestli se mi povede ještě něco ulovit nebo ne byl jsem zkrátka štastný.Samozřejmně to je jakou nás rybář sedící opodál nás pozoroval když jsme kapry fotili, takže je každému jasné jaké bylo naše další ráno. Místo samozřejmě obsazeno přesně tím pánem co seděl za dalekohledem. Ale co snad se mu taky zadaří. Naše poslední dva dny byli ve znamení několika opravdu velkých sumců kteří nám při zdolávání dávali opravdu zabrat.Za odměnu jsme je pouštěli rovnou u lodě taky mohli ihned plavat dál tam odkud připlavali. Naše dny jsou sečtené, naše cesta je u konce. Je čas vyrazit domu za svými blízkými bez kterých by tohle opravdu nešlo. Každému kdo má takový sen jako já bych přál aby si ho dokázal splnit, pro mě tyhle dny byli úžasné ne jen díky tomu kde jsem byla ale také díky člověku se kterým sem tam byl, jelikož díky němu jsem žil Cassienskou pohádku. Na závěr bych se s vámi chtěl podělit o malou novinku. Podařilo se mi navázat malou spolupráci s firmou Express Menu která dodává jídla nejen pro rybáře. Jejich kompaktní balení je dokonalé pro pobyt v přírodě a je určená přesně pro ty kteří se rádi plnohodnotně nají i u vody stejně jako já. Spousta z vás již určitě tuto firmu zná ‚ přeci jenom je na českém trhu již několik let. Rád bych se s vámi v každém mém článku podělil o několik typů na tyto
výrobky ,které už ted mají v mé tašce svoje místečko.

Za team JetFish Marek Schejbal

Odebírejte novinky

Získejte přehled o nových výrobcích! Nyní již Vám nic neunikne!